Rena is stok achter deur voor haar klanten

Rena is stok achter deur voor haar klanten
© foto Heleen Vink
Rena van der Veer aan het werk met een klant.

Ooit werkte Rena van der Veer als personal coach voor Achmea Health Center. Nu doet ze ongeveer datzelfde werk als zzp’er.

Rena van der Veer is lifestyle coach. Wat dat inhoudt? „Ik help mijn klanten met het verbeteren van hun leefstijl.” Ze vervolgt: „De nadruk bij mijn coaching ligt op goed en gezond eten, bewegen en ontspannen. En niet te vergeten rust, ook dat is heel belangrijk.”

Ze huurt sinds 1 januari ruimte bij het nieuwe PersonalGym Beverwijk aan het President Kennedyplein. Naast lifestyle coach is Rena daar ook sportvastencoach. „Dat is een tiendaagse kuur waar je fitter en blijvend slanker van wordt.”

Momenteel geeft de 44-jarige Heemskerkse persoonlijke training aan zo’n 25 klanten, variërend in de leeftijd van 11 tot 65 jaar. „En die mensen komen met verschillende wensen en doelen. Ze hebben ook verschillende motieven: sommigen zijn voortdurend moe of komen niet fit hun bed uit.”

Voordat je bij Rena als klant een personal coachingstraject in gaat, is er altijd een intakegesprek. „Gemiddeld duurt een begeleidingstraject dan zo’n twintig weken. Het is helemaal afhankelijk van het doel dat we vooraf samen bepalen.” Een sixpack, is dat zo’n doel? „Lekker in je vel komen te zitten, meer zelfvertrouwen, dat vind ik zelf vaak mooiere uitkomsten van mijn training.”

Wat het voordeel van een personal coach is? „Ik ben in feite de stok achter de deur. Ik zorg ervoor dat je gemotiveerd blijft, dat je blijft bewegen en gezond blijft eten.”

Over eten gesproken, wat vindt ze van diëten? „Ik geloof er niet in. Een leefstijlverandering kun je je hele leven volhouden.”

Als klant word je voortdurend door Rena in de gaten gehouden. „Dat doe ik via Whatsapp. Hoe gaat het, hoe voel je je? Dat soort dingen wil ik dan weten.”

Het bestaan als zelfstandige bevalt Rena goed. „Voor mezelf beginnen is een prima stap geweest. Dit werk geeft me zo veel voldoening. Als ik zie dat klanten vooruit gaan, kan ik daar heel vrolijk van worden.”

Wil je niks missen van Noordhollands Dagblad? Like ons dan op Facebook!

Het laatste nieuws