’Wij zijn samen SED en daar zijn we trots op’. Ludieke reactie op regionale wervingscampage Medemblik
De ’tegencampagne’ van de SED-gemeenten.© Foto aangeleverd
Het was eigenlijk een spontane reactie op een regionale wervingscampagne voor personeel. Maar het is ook een ijkmoment geworden.
Personeel van de SED, de gemeentelijke samenwerking tussen Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland, hebben via LinkedIn gereageerd op de wervingscampagne van buur Medemblik. In de hele regio hangen posters en banners van Medemblik, dat personeel zoekt. Ook in de SED-gemeenten.
Als ludieke tegenreactie hebben personeelsleden van de drie gemeenten zich spontaan laten fotograferen bij die posters. Maar dan met als boodschap: ,,Wij werken samen voor drie gemeenten en daar zijn we trots op!’’ Met als boodschap: ’Mooie campagne, maar wij werken toch liever voor onze eigen gemeenten!’.
Knipoog
,,Wij vinden het een mooie campagne van Medemblik’’, laat gemeentesecretaris Nanda Hellingman weten. Iemand bedacht spontaan dat ze als knipoog hierop wel een reactie konden geven. ,,Het is toch mooi dat onze buurgemeente zo actief is. Iedereen voert zijn eigen campagne.’’
Mooi vindt Hellingman ook dat binnen de eigen organisatie én op LinkedIn positief wordt gereageerd. Door eigen medewerkers, maar ook Medemblik reageert met humor. ’Begrijp wel dat jullie een beetje jaloers zijn op onze mooie campagne. Uiteindelijk werken we allemaal samen aan een mooi West-Friesland voor onze inwoners!’, aldus een reactie. En: ’Altijd leuk om gezellige buren te hebben’.
Hellingman ziet de saamhorigheid binnen haar eigen organisatie groeien. ,,Het is mooi om te zien dat het ook wat binnen onze organisatie doet. Mensen werken hier graag en het wordt veel gedeeld. Het is voor ons ook een mooi ijkmoment!’’