Gemeente Den Helder langer bereikbaar voor vragen over Wmo

© Foto ANP

Van onze verslaggever
Den Helder

De gemeente Den Helder wil beter bereikbaar zijn voor vragen op het gebied van Wmo, Participatie en Jeugd, de wettelijke taken van de gemeente.

Op werkdagen kunnen inwoners tussen negen uur ’s ochtends en twee uur ’s middags bellen. Wie tussen twee en vijf uur ’s middags belt wordt doorverbonden naar het klantcontactcentrum.

De gemeente had voor schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugd en Participatie verschillende toegangen tot de gemeentelijke voorzieningen. Telefonisch waren die op werkdagen tot twaalf uur ’s middags bereikbaar waren.

Met ingang van 1 december is dat één integrale toegang geworden, waar inwoners van Den Helder telefonisch terecht kunnen voor hulp of ondersteuning. Het telefoonnummer blijft hetzelfde: 140223.

Volgens verantwoordelijk wethouder Peter de Vrij bestaat de integrale toegang uit telefonische hulp van zes medewerkers die genoeg kennis hebben van de wettelijke taken van de gemeente.

Naast de telefonische bereikbaarheid heeft Den Helder fysieke wijksteunpunten in De Schooten, Nieuw Den Helder, Julianadorp en Centrum Binnen de Linie en het specifiek Jongerenpunt op Willemsoord. De gemeente streeft er naar om twee van die steunpunten versneld te ontwikkelen met onder meer langere openingstijden en een betere bezetting.

Meer nieuws uit Noordkop

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.