Premium

Hoorns echtpaar kruipt door het oog van de naald bij koolmonoxidevergiftiging. ’Dat mijn moeder nog wakker was, is echt een geluk geweest’

Een traditionele Marokkaanse tajine (niet dezelfde als die gebruikt werd in de woning in Hoorn).© Foto Pixabay

Paul Gutter
Hoorn

De twee bewoners van de Plutohof in Hoorn die in de nacht van maandag op dinsdag gevaarlijke stoffen inademden, waren niet bezig om hun huis te verwarmen met een barbecue, zoals eerder via onder meer sociale media werd gemeld. Ze hadden eerder die avond gekookt op een tajine, een traditionele aardewerken stoofpot die veel gebruikt wordt in de Marokkaanse keuken.

Meer nieuws uit West-Friesland

Meest gelezen