Kabelleed en glasvezelblues: providers maken excuses en beloven beterschap
Glasvezel. We kunnen/willen bijna niet meer zonder.© Pascal Fielmich
Twee lezers met problemen met hun provider. Voor beiden moet de oplossing ergens uit de grond komen.
Eerst Ria Knuppe uit Jisp die, als ze ons mailt, al drie weken met een dode Ziggokabel zit. Bij grondwerkzaamheden had BAM haar kabel kapot getrokken en die liet zich niet zomaar repareren. Mocht niet; de wet. Wat blijkt? De kabel ligt in vervuilde grond en daar mag Ziggo niet zomaar in wroeten en het gaat vermoedelijk nog wel drie, vier maanden duren. Ze hebben haar noodvoorzieningen gegeven, maar die geven extra kosten. Of wij kunnen helpen. Bespoedigen niet, maar Ziggo belooft wel dat ze hun uiterste best voor haar te gaan doen.
Dan Jacintha Roos uit Schagen. Haar was door KPN al in 2020 glasvezel beloofd. Er is in de straat ook inderdaad fiber aangelegd, maar niet bij haar. Keer op keer benaderde zij KPN met de vraag wanneer ze nou eens zou worden uitgesloten. Geduld, geduld, was het antwoord. De laatste keer kwam er zelfs geen antwoord meer.
Die beroerde communicatie spijt KPN, legt die ons uit. Na ons verzoek om opheldering is meteen uitgezocht wat er aan de hand is en pas nu - weer excuus - is duidelijk geworden dat er ondergronds een fout is gemaakt door twee glasvezels te kruisen. Op ’haar’ glasvezel bleek een van de buren aangesloten te zijn die daar geen gebruik van maakte. Dat is - na nog weer de nodige toestanden - nu gelukkig hersteld.
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het ombudsteam van deze krant? Mail ons!