Campagne ’Buitenkans’ om regio aan de man te brengen
Campagne ’Buitenkans’: genieten van al het moois dat de regio te bieden heeft.© Foto: Visit Gooi & Vecht/PR
In het Gooi en de Vechtstreek gaat vanaf 17 mei de campagne ’Buitenkans’ van start. Het initiatief is bedoeld om het culturele aanbod in de regio in combinatie met de omringende natuur (nog) meer onder de aandacht te brengen bij potentiële bezoekers en inwoners.
Onder meer Museum Hilversum neemt deel aan het project, evenals Singer Laren, Haven Lake Village in Kortenhoef, Krachtcentrale Huizen, festival Wonderfeel in ’s-Graveland, Pampus en Buitenplaats Doornburgh in Maarssen.
Inspireren
Nu de website visitgooivecht.nl helemaal is geüpdatet, is het tijd voor de bezoekerscampagne, vertelt Mariëtte Zivkovic-Laurenta, coördinator recreatie & toerisme bij Visit Gooi & Vecht. De site zal vanaf de start van de campagne tot en met het einde daarvan, half juli, volop in het teken staan van ’Buitenkans’. „Mensen kunnen er terecht om zich te laten inspireren.”
Buitenkansjes
Zo is er bijvoorbeeld een pagina met allerlei buitenkansjes. Denk aan een gratis kopje koffie tijdens bezoek aan een terras of een kano die ter beschikking wordt gesteld in geval van boeking bij Waterfront Lodges in Weesp. Daarnaast worden er drie routes uitgezet waarmee het Gooi en de Vechtstreek kunnen worden ontdekt over het water, in bos en over hei of via kunst.
Met ’Buitenkans’ wordt met name gemikt op de groep 25- tot 45-jarigen. „Het blijkt namelijk dat de wat oudere doelgroep onze regio al heel goed weten te vinden”, aldus Zivkovic-Laurenta.