Bescheiden schadepost door schurende fietstassen

© Still uit de uitlegvideo van Basil.

Ed Brouwer

Voor zijn net nieuwe, dure fiets koopt Theo Koekkoek uit Julianadorp een set mooie fietstassen via Bol.com.

Ze hebben een handig MIK-bevestigingsysteem voor heel simpel aan- en afkoppelen. Al snel ziet Koekkoek dat harde plastic strips aan de achterkant van de tassen de lak beschadigen. Hij neemt contact op met de verkoper die hem erop moet wijzen dat het een gevalletje eigen schuld is. Koekkoek had de riempjes waarvan hij de toegevoegde waarde niet zag immers ongebruikt gelaten. Wij brengen hem in contact met tasfabrikant Basil in Ulft die interesse toont en Koekkoek herstel van de lakschade vergoedt. De schadepost valt uiteindelijk mee, slechts een lakstift omdat Bikestore bij hem in het dorp de tijd niet in rekening brengt. ’Voor beide bedrijven een duim’, aldus Koekkoek.

Klik HIER voor uitleg over het MIK-systeem.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Noordkop

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.