Webshop stelt teleur met koffiecups en dekbedden
Opgelicht voelt hij zich, Dick Helder uit Zwaag, wanneer hij via de webshop van zijn krant 180 fors afgeprijsde (van 73,72 voor 29,99 euro) koffiecups bestelt en er maar 140 geleverd krijgt.
Hij verzoekt de ontbrekende veertig cups alsnog te sturen, maar weliswaar is de tekst van de advertentie aangepast, voor zijn verzoek is de krant in zijn beleving Oost-Indisch doof. Een ogenschijnlijk kleine zaak wordt een principekwestie als Helder zich genegeerd voelt en onze hulp vraagt. Het effect is dat hij de betaling van de ontbrekende veertig cupjes teruggestort krijgt. Alsnog toesturen blijkt een onmogelijkheid.
Ook lezer Ton van Olffen uit Zaandam doet z’n beklag. Hij krijgt twee dekbedovertrekken in de verkeerde maat toegestuurd en op zijn klacht krijgt hij met veel moeite het antwoord dat ruilen om systeemtechnische reden niet kan. Hij moet de dekbedhoezen maar terugsturen en zal z’n geld terugkrijgen. Maar nadat hij dat doet, komt er geen terugbetaling, ondanks herhaalde aansporingen. Totdat wij ons er ruim een maand later mee bemoeien en de betaling met voorrang wordt teruggestort. Er was wat achterstand...
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!