De vier jaar oude schuifpui sluit niet goed, maar reparatie laat op zich wachten

Ed Brouwer

Bij Pieter Hermans sluit de vier jaar oude schuifpui niet meer goed. Er is iets met het slot waardoor de schuifpui kiert.

Al maandenlang moet een balk voorkomen dat onverlaten makkelijk het huis binnen komen. Laat dat dan repareren, zou je zeggen. Dat wil de familie Hermans ook, maar dan hebben ze de medewerking nodig van de leverancier, Geja Kozijnen bij hen in Enkhuizen. Die heeft er weliswaar tijd en aandacht aan geschonken, maar is op zijn beurt weer afhankelijk van de Limburgse importeur van de Duitse schuifpuien.

Er zit helemaal geen schot in. Geja adviseert Hermans zelf maar contact op te nemen met de importeur, maar dat levert niks op. Waar heb je dan tien jaar garantie voor? Geja legt ons uit dat ze wel degelijk bezig zijn het op te lossen. Maar het is volgens hen geen garantiekwestie, want tijdens hun vakantie zou de huisoppas het slot hebben geforceerd. Iets wat Hermans betwijfelt.

De importeur heeft Geja laten weten dat reparatie 295 euro gaat kosten. Vier maanden na het ontstaan van de klacht staan er twee Duitse monteurs op de stoep. Ze hebben nog geen kwartier nodig om het slot te repareren. Volgens de mannen viel de klus wél onder de garantie. De familie Hermans is benieuwd of ze desondanks nog een rekening gepresenteerd krijgen.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Net binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.