Horlogemerk uit Velserbroek schenkt vijf procent van omzet aan goede doel. ’Daarmee helpen we vrouwen een toekomst op te bouwen’

Vieve en Dave van horlogemerk Kraek.

Vieve en Dave van horlogemerk Kraek.© foto aangeleverd

Pieter van Hove
Velserbroek

Ruim een jaar zijn Vieve Ferrari en Dave van der Ham uit Velserbroek eigenaren van het horlogemerk Kraek.

Het tweetal heeft de ambitie het merk groot te maken, maar ze zijn ook vastbesloten maatschappelijk een verschil te maken. Daarom doneert hun onderneming vijf procent van de omzet aan Microkrediet voor Moeders. Deze stichting zet zich in voor de armste vrouwen in Azië en helpt hen bij het opstarten van hun eigen onderneming.

Vieve Ferrari is 19 jaar en volgt een HBO-studie, Dave is 22 en werkt nog naast het dagelijks runnen van het horlogemerk. Toen de mogelijkheid zich voordeed om het merk over te nemen, aarzelden ze geen moment.

„Het is zo gaaf dat dit op ons pad kwam”, vertelt Dave. „We wilden heel graag ondernemen en zelf aan onze toekomst bouwen. Voor ons maakt de doneeractie de cirkel rond: onze onderneming met een mooi product voor zelfbewuste en zelfstandige vrouwen en daarmee andere vrouwen helpen een toekomst op te bouwen.”

Vieve vult aan: „Wij vinden het tijd ook aan hun toekomst te denken, dus doneren wij vijf procent van onze omzet.”

Meer nieuws uit IJmond

Meest gelezen