Levert buitenlandse webshop niet? Laat je helpen door ECC

Veel klachten over vliegreizen bij ECC.

Veel klachten over vliegreizen bij ECC.© foto pixabay

Ed Brouwer

Het mooie van internet is dat je ook over de landsgrenzen in veel webshops aankopen kunt doen. Maar als er dan een probleem ontstaat rond de levering of garantie, sta je toch even lelijk te kijken. Hoe moet je dit nu aanpakken?

Daar hebben ze in Brussel ook goed over nagedacht. Bij zulke grensoverschrijdende problemen kun je de hulp inroepen van het Europees Consumenten Centrum.

Het ECC helpt consumenten in de Europese Unie kosteloos met het oplossen van zulke grensoverschrijdende problemen met een ondernemer. Dat gebeurt nu al vijftien jaar en zeker niet zonder succes. Trots meldt het ECC op zijn website www.eccnederland.nl dat het slagingspercentage van zijn juridische hulp maar liefst 78 procent is.

Het proces verloopt vooral schriftelijk via de ECC-afdeling in Nederland die een hulpverzoek samen met de afdeling in het bewuste land oppakt.

Een klacht over een buitenlandse ondernemer indienen, dat lukt ook via de site. Verder zijn op de website nu veel vragen en antwoorden over (vlieg)reizen en verzekeringen in coronatijd te vinden.

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.