Per ongeluk een verzekering voor de bril afgesloten

Plots zie je het dan heel helder...

Plots zie je het dan heel helder...© Pixabay

Ed Brouwer

In het ziekenhuis ziet Pieter-Jan Boeser het allemaal opeens haarscherp: die verzekering wilde hij niet.

Vanuit het ziekenhuisbed waar hij was opgenomen met een gebroken heup, vraagt de 80-jarige Pieter-Jan Boeser uit Halfweg hulp.

Hij en zijn vrouw kopen hun brillen altijd bij Hans Anders en altijd zonder verzekering. Bij de bril die hij net voor zijn ziekenhuisopname had gekocht bleek achteraf opeens een verzekering van 42 euro afgesloten. Dat wilde hij helemaal niet, maar zat er aan vast. En dan blijkt de bril zelf ook nog eens helemaal niet lekker te kijken. Dat kan er ook nog wel bij.

Nog dezelfde dag dat wij Hans Anders opheldering vragen, bellen ze hem om te melden dat hij die 42 euro premie terugkrijgt.

Na zijn ontslag uit het ziekenhuis kan meneer zijn bril laten nakijken.

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.