Vijftienduizend bezoekers meer voor zwembad Molenkoog: ’Kennelijk zijn mensen gewend geraakt aan reserveren’

Karen Knispel en Henk Drosterij krijgen bloemen uitgereikt.

Karen Knispel en Henk Drosterij krijgen bloemen uitgereikt.© Foto aangeleverd

Cas Broxterman
Den Burg

Toen de coronamaatregelen begin vorig jaar werden ingevoerd, luidde dat een moeizaam seizoen in voor buitenzwembad Molenkoog. Dit seizoen blijkt iedereen het bad in Den Burg weer te vinden.

In het laatste weekend dat er gezwommen kon worden, gingen de deuren na het afzwemmen weer open voor de banenzwemmers. Vlak daarna liep de 35.000ste bezoeker over de drempel. Omdat Karen Knispel en Henk Drosterij, twee trouwe gasten, tegelijkertijd aankwamen werden zij samen in het zonnetje gezet met een bos bloemen.

Vorig jaar, het eerste jaar waarin vanwege de coronamaatregelen een vastgesteld aantal mensen tegelijk het bad in mocht en er gereserveerd moest worden voor alle activiteiten in Molenkoog, kwamen in totaal maar net aan 20.000 mensen over de drempel. Dit seizoen was Molenkoog zes weken langer open. ,,Kennelijk zijn mensen al gewend geraakt aan het reserveren voor activiteiten”, stelt het team van Molenkoog in een persbericht.

Er is in de aanloop naar de seizoensafsluiting nog een verzoek gedaan door vaste klanten van het zwembad om langer open te blijven. Het bad zou dan de komende jaren 26 weken in plaats van de gebruikelijke 20 weken open blijven, met de start op 1 april en het eind op 1 oktober. Het college van Texel stelde daar niet in mee te willen gaan. De kosten om zes weken langer open te blijven zijn geschat op 53.000 euro per jaar; afhankelijk van het weer kan dit bedrag iets lager of iets hoger uitvallen. De verwachting is volgens het college niet dat er bij een langere openstelling meer abonnementen worden verkocht.

Meer nieuws uit Noordkop

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.