Premium

Faillissement Tupperware Nederland komt als donderslag bij heldere hemel voor consulenten. ’Het lijkt wel op het Deenverhaal, we wisten van niets’

Voor consulente Mirjam Boonstra kwam het nieuws van het stoppen van Tupperware als een complete verrassing.
© Foto Marcel Rob
Venhuizen

Tupperware Nederland stopt er mee. Een klap voor de consulenten, die net de aanbiedingsfolder van maart in de bus hadden gekregen. „Ik heb dit echt niet zien aankomen”, vertelt Mirjam Boonstra die al tien jaar de beroemde plasticjes aan de vrouw brengt. „Het lijkt wel op het Deenverhaal, wij wisten van niets!”

Voor de consulenten van de magische plastic bakjes met wonderdeksel is het kort dag: ze hebben tot zondagavond de tijd om nog bestellingen te plaatsen. „Ik denk dat het te maken heeft met een beslissing vanuit Amerika waar het hoofdkantoor staat. Ik vind het niet zo netjes, we hadden net de nieuwe aanbiedingsfolder binnen. 1 april had ik netter gevonden”, vertelt Mirjam die ondanks de shock vrijdagavond toch meteen haar klanten op de hoogte bracht. „Dat vond ik wel op zijn plaats. Ik wil mensen niet aan het lijntje houden met het aannemen van bestellingen.”

Meer nieuws uit West-Friesland

Meest gelezen