Premium

Brand in leegstaande koelcel bij visverwerkingsbedrijf Bunschoten leidt tot veel schade; ’Er was nog even commotie omdat er gedacht werd dat het bij de biogascentrale was, maar dat was gelukkig niet zo’

De vlammen, ontstaan in een lege koelcel, sloegen uit het dak.
© Foto Caspar Huurdeman
Bunschoten

De grote uitslaande brand bij visverwerkingsbedrijf Van de Groep aan de Haringweg maandagavond- en nacht heeft een ’aanzienlijke schade van vele tienduizenden euro’s’ veroorzaakt, zo meldt de directie.

,,Er was even commotie omdat er gedacht werd dat het vuur was bij de naastgelegen biogascentrale, maar dat was gelukkig niet zo”, aldus een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht. De omstreden biogascentrale, ligt met de provincie in de clinch over intrekking van de vergunning vanwege mestfraude, waardoor die moet sluiten. Dat bedrijf raakte niet beschadigd.

Meer nieuws uit Gooi

Meest gelezen