Louman Noordwijk redt fietsvakantie familie Niehoff uit Rijnsburg

Peter Niehoff uit Rijnsburg zat onlangs met de handen in het haar.

Hij wilde naar Limburg gaan voor een korte fietsvakantie, maar toen hij de fietsendrager wilde monteren ging dit niet op hun hybride auto. „Louman in Noordwijk gebeld en probleem uitgelegd. Ik kon meteen langs komen. Binnen een halfuur hadden ze de fietsendrager aangepast en konden wij, zonder enige vertraging in onze planning, vertrekken. Super fijn!”

De Zwart

De Zwart Interieur krijgt een groot compliment van Wendy Ates uit Heemstede. Haar ouders werden een dagje ouder en omdat de vloerbedekking was versleten kochten zij nieuwe vloerbedekking bij de firma De Zwart interieur in Heemstede. Kunststof met houtmotief. ,,Helaas trad al snel verkleuring op. De firma kwam meteen kijken en belde met de leverancier. De leverancier kwam ook kijken maar verdween zonder iets te doen. De leverancier werd benaderd door De Zwart, maar ondanks herhaalde pogingen schoof de leverancier de klacht onder het tapijt. De Zwart interieur wilde niet dat wij als klant de dupe werden.” Zonder problemen mocht de familie een nieuwe vloer uitzoeken. Op een snikhete dag kwamen twee mannen de vloer vervangen voor een PVC-vloer met clicksysteem. Na afloop weren alle meubels weer op hun plek terugzetten. „Voor deze nieuwe vloer en het werk hoefde niets betaald te worden. Heel blij mee.”

Leolux

Gré deVries uit Den Helder kocht ruim twaalf jaar terug een tafel van het merk Leolux. „Aan de onderkant van de tafel zijn doppen geplaatst behorende bij deze tafel. Eén van de doppen was kapot gegaan. Via de website van Leolux onze vraag gesteld. Na enkele dagen kregen we via de post vier nieuwe doppen en het probleem was opgelost. Een mooie service van Leolux, twaalf jaar na aankoop!”

ZonStijl

Trudi Beers uit Heiloo was al een tijdje op zoek naar een vervangende geleider voor haar zonwering. De oude was gebroken.

Tijdens een rondje fietsen kwam ze langs ZonStijl Buitenzonwering in Uitgeest. „Niet geschoten is altijd mis, dacht ik. Ik toonde twee aardige heren de gebroken restanten van mijn 20 jaar oude zonwering. De werkbus ging open, de koffers gingen open en warempel, meneer vond twee geleiders.

’Een cadeautje voor u mevrouw!’ Mijn dag kon niet meer stuk! Ontzettend bedankt Ruud Goeman van ZonStijl”, besluit Trudi Beers enthousiast.

De Boet

Steven en Wil Ouwerkerk uit Andijk kochten bij De Boet in Hoogwoud een mooie tuinset. Een tafel met zes stoelen. Maar ze hadden geen geluk, want twee van de zes stoelen gingen snel kapot. Ze werden omgeruild. „Toen de bezorger wegging zei hij dat hij deze twee nieuwe stoelen weer zou omruilen voor een ander soort want er waren over dit product al diverse klachten! Waarop mijn vrouw zei: dat is toch raar, dan heb ik twee soorten stoelen. De bezorger pakte de telefoon en ging in overleg met de achterban. Resultaat: zes nieuwe stoelen. Een verdiende pluim voor De Boet.”

Gemeente Hilversum

Loek van der Schoot geeft een pluim aan de gemeente Hilversum. „Maandagmiddag omstreeks half vier gebeld omdat een paar stoeptegels door de wortels van de boom enigszins omhoog waren gekomen met als gevolg dat men eventueel erover zou kunnen struikelen. Dinsdagmorgen was het euvel vóór elf uur verholpen. Daarom: alle lof voor de gemeente.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.