Hans Braakman uit Bovenkarspel is heel blij met slotenmaker Ruvo

Hans Braakman uit Bovenkarspel geeft een groot compliment aan Slotenspecialist Ruvo in Grootebroek.

„Toen ik door eigen schuld buitengesloten was - ik had mijn deur door de grendel heen dichtgetrokken - kon ik dus mijn huis niet meer in. Ik heb Ruvo gebeld en ondanks zijn vrije avond, kwam er iemand. Met een klap op de juiste plaats was de boel weer open. De vriendelijke meneer wilde er niet eens iets voor hebben. Klasse.”

Photopitch Zaandam

Voor zijn verjaardag had Dirk Karten uit Koog aan de Zaan een cadeaubon van 75 euro gekregen voor een fotoshoot bij Photopitch in Zaandam. In de agenda’s van de familieleden een gaatje vinden was lastig en de bon bleef liggen. Tot de ontvanger hem weer tegenkomt en tot zijn schrik merkte dat de einddatum de volgende dag verloopt! Photopitch-eigenaar Arton de Boer doet geen seconde moeilijk. „Een familieshoot is in deze coronatijd toch lastig omdat het gaat om mensen die niet uit hetzelfde gezin komen. We stellen voor de ontwikkelingen even aan te kijken en de shoot te doen als het is toegestaan.”

Expert Huizen

Hans de Graaff uit Huizen kocht bij Expert in zijn woonplaats een nieuwe Sony televisie. Maar na een tijdje ontstonden er problemen. „Het geluid van de audioontvanger werd omgeschakeld naar de televisie.” Meerdere contacten met Ziggo leverde niks op, behalve nieuwe hdmi-kabels. „Ik weer naar Expert, daar vonden het maar raar dat er geen Ziggo-monteur langs kwam.” De Graaff kreeg echter een nieuwe televisie, de aansluitingen met de Mediabox werden veranderd en daarmee was het probleem opgelost. Complimenten voor Expert.

Don Luce

Een compliment van de familie Heeremans-Groen uit Velserbroek voor de verlichtingszaak Don Luce in de Cruqius Heemstede. De tien jaar geleden daar gekochte hanglamp kreeg kuren: de bedrading was op. Dat moest in de fabriek vervangen worden. Door de coronacrisis duurde het allemaal veel langer dan gepland, maar na ruim drie maanden kwam de lamp terug. De kosten, zo’n 100 euro, werden gedeeld. Het probleem was echter niet verholpen: er was ook nog een defecte trafo. „Een missertje van de fabrikant. Don Luce heeft als service de betreffende trafo vervangen. Een dikke pluim is meer dan op zijn plaats.”

Gijs Gunther

Cor Wouda uit Edam kocht in mei 2019 bij Gijs Gunther Schoenen in zijn woonplaats donkere, zandkleurige schoenen gekocht van het merk Xsensible. „Er waren klachten betreffende het onderhoud van deze schoenen. Gijs Gunther had volledig begrip voor de situatie en heeft geprobeerd met een aantal middelen de beschadigde schoenen in de oorspronkelijke kleur te krijgen. Helaas lukte dat niet. De schoenen werden opgestuurd naar de importeur. Ook de importeur was van mening dat de kleur van de schoenen niet dekkend waren te krijgen. Na ruim een jaar kon ik bij Gijs Gunther gratis een paar nieuwe schoenen van hetzelfde merk uitzoeken. Geweldig.”

De Oosteinde Hillegom

De familie Rienstra uit Haarlem koopt graag bij tuincentrum De Oosteinde in Hillegom. „Altijd goed advies en service. Ook nu weer. We kregen zonder al teveel moeite twee grootbloemige vlijtige liesjes mee, daar er twee van de zes gekochte planten het niet deden.

We hadden die planten mee terug moeten nemen, maar luisterend naar ons verhaal, kregen we toch twee ’verse’ mee. Een klein gebaar kan je dag zomaar leuk maken!”

omb310820_klasse.pdf

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.