Premium

Telefoonterreur om energie blijkt hardnekkig

© Illustratie Kees van de Nes

Lastiggevallen, gestalkt, geteisterd. De woorden die consumenten gebruiken voor de personen die hen een nieuw energiecontract willen aansmeren liegen er niet om. De sector toont zich uiterst hardleers. Bellers doen alsof zij van andere organisaties zijn en negeren volop het Bel-me-niet Register.

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) kondigde in juli 2019 aan onderzoek te doen naar agressieve en misleidende vormen van verkoop. Dit onderzoek is nog volop gaande en er komen ook nog steeds veel klachten bij de waakhond binnen, vertelt woordvoerder Jeroen Nugteren: „We zijn bewijs aan het verzamelen voor eventuele rechtszaken. Als we genoeg bewijs hebben tegen een bepaalde partij kunnen we lasten onder dwangsom of boetes opleggen.”

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.