’Je zit ernaast!’: Metropoolregio Amsterdam roept ook inwoners Gooi en Vecht op om hun eigen regio te (her)ontdekken

Voor de campagne wordt onder meer advertentieruimte op bushaltes ingezet.
© Foto MRA
Hilversum

Op billboards en bushaltes, maar ook via sociale media, kanalen van overheden en een regionaal ‘influencerprogramma’ worden inwoners van de Metropoolregio Amsterdam (MRA) vanaf vandaag opgeroepen om hun eigen gebied te ontdekken. Campagneslogan: ’Je zit ernaast’.

De MRA is het samenwerkingsverband van 32 gemeenten, de provincies Noord-Holland en Flevoland en de Vervoerregio Amsterdam. Inwoners van de regio rond Amsterdam beseffen volgens de MRA niet altijd dat zij in één van de mooiste en meest gevarieerde gebieden van Nederland wonen. ,,Juist nu de coronacrisis een enorme impact heeft op ons dagelijks leven, is het belangrijker dan ooit om te laten zien wat lokale ondernemers, horeca en culturele instellingen in de regio te bieden hebben”, meldt het samenwerkingsverband. Daarom gaat vandaag een campagne van start om de inwoners deze zomer te verleiden om hun eigen regio te (her)ontdekken.

Alles is dichtbij

Het MRA-gebied strekt zich uit van Velsen tot Lelystad en van Beemster tot Haarlemmermeer en van Haarlem tot Hilversum. Een gebied met een ruim aanbod, Dit gebied heeft ontzettend veel te bieden: van bos tot vlaktes, van cultuur tot kust en van speeltuinen tot vakantieparken. ’En alles is dichtbij: je hoeft er de grens niet voor over te gaan. Als het in de MRA is, kan het nooit ver weg zijn. Met andere woorden: je zit ernaast.’

Amsterdam

Het samenwerkingsverband werkt in de campagne samen met de betrokken 32 gemeenten en hun marketingorganisaties, amsterdam&partners (verantwoordelijk voor de uitvoering van de campagne) en bureau NATWERK (voor het creatieve concept). De campagne loopt in de maanden juli en augustus. Ook met Amsterdam wordt nauw afgestemd, maar de campagne is - zo wordt benadrukt - niet gericht op Amsterdam als mogelijke bestemming voor inwoners van de regio.

Billboards

In de campagne wordt, zo meldt de MRA, een breed pakket aan media, middelen en kanalen ingezet om een optimaal bereik te krijgen. De campagne zal buiten te zien zijn op billboards en op bushaltes, maar ook via sociale media, via kanalen van gemeenten en via betrokken partners. Ook wordt een regionaal ‘influencerprogramma’ opgezet.

Meer nieuws uit Gooi

Meest gelezen