Krak zei het onderstel

Nog geen drie jaar oud, breekt het metalen frame van de relaxstoel die Kees van der Pol kocht bij Montèl.

Over de reparatie moet tot zijn verbazing en ergernis uitvoerig worden gecommuniceerd. Met name over de kosten. Zonder eerst zelf de oorzaak vast te stellen, wil Montèl dat hij 170 euro aan de reparatie meebetaalt. En dat terwijl meneer Van der Pol meent dat de stoel die 1200 euro kostte niet voldoet aan wat hij mocht verwachten en hij dus wettelijk recht heeft op kosteloos herstel. Hij komt er niet uit en klampt ons aan. Wij vragen Montèl of we inschakelen van de Geschillencommissie Wonen kunnen voorkomen door op z’n minst zonder kosten een monteur naar de stoel te laten kijken. Op ons voorstel wordt positief gereageerd. De monteur stelt vast dat het om een fabrieksfout gaat en het onderstel moet worden vervangen. Daar hoeft meneer Van der Pol dan natuurlijk niet aan mee te betalen.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.