ACM dwingt webwinkel vidaXL tot betere bereikbaarheid klantenservice

ACM dwingt webwinkel vidaXL tot betere bereikbaarheid klantenservice

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel vidaXL aangesproken op de slechte bereikbaarheid van zijn klantenservice. Via haar loket ConsuWijzer ontving de ACM hierover veel klachten.

VidaXL verkoopt online een breed assortiment aan huis-, tuin- en doe-het-zelf producten. Consumenten meldden dat zij de klantenservice van vidaXL niet of nauwelijks konden bereiken. De ACM heeft vidaXL hierop aangesproken. De webwinkel heeft de ACM daarop toegezegd de bereikbaarheid van hun klantenservice - via telefoon, e-mail en chat - te VidaXL zal de komende periode aan de ACM rapporteren over het resultaat van hun inspanningen om de kwaliteit van hun klantenservice te verbeteren.

De ACM vindt het belangrijk dat webwinkels een goed bereikbare klantenservice hebben. Voor de consument is dit vaak de enige manier om in contact te komen met de webwinkel met zijn vraag of klacht en om zijn recht te kunnen halen.

Webwinkels moeten bereikbaar en aanspreekbaar zijn voor vragen en klachten van hun klanten. Zij moeten op hun website vermelden hoe consumenten in contact kunnen komen met het bedrijf als zij gebruik willen maken van hun rechten, bijvoorbeeld als zij de aankoop willen terugsturen of een klacht indienen. Webwinkels moeten consumenten de mogelijkheid bieden tot rechtstreekse en effectieve communicatie. Zij moeten minimaal via twee kanalen mogelijkheden bieden voor direct persoonlijk contact. Het gaat niet alleen om het bieden van de mogelijkheid om te bellen of te mailen. Consumenten moeten in de praktijk ook binnen een redelijke termijn antwoord krijgen of te woord worden gestaan.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Keuze van de redactie

Lees hier de digitale editie



Volg ons