Premium

Complimenten van tevreden consumenten

Complimenten van tevreden consumenten

Hulde aan NS

Annelies en Rob Klein uit Huizen wilden onlangs met de laatste trein van station Vaartsche Rijn Utrecht terug naar Hilversum Sportpark om daar aansluitend bus 320 naar Huizen te nemen. Helaas: de trein had vijf minuten vertraging zodat zij op Utrecht CS de aansluiting misten en strandden. Wat nu? Gelukkig voor het echtpaar bleek de servicebalie van NS nog open. Zij legden hun probleem uit en twintig minuten later zaten zij op kosten van de NS in een taxi die hen netjes voor de deur in Huizen afzette. ,,Hulde aan de NS: Wat een service!”

Bikestore Den Helder

De ervaring van Jos de Vries uit Den Helder met Bikestore in zijn stad klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Toch is het waar. Hij vertelt: „Twee weken geleden brak op de lassen de middenstandaard af van de nieuwe Giant Easy+ e-bike die ik 16 september 2016 had gekocht. Dat was natuurlijk behoorlijk schrikken. Met deze klacht terug naar de winkel. De reactie van Ron (de manager) was ’Oh, dat valt onder de garantie. Ik zal een nieuw frame bestellen’. Slechts een dag of tien later deelde hij mee dat ik een nieuwe fiets (alleen met een ander kleurtje) aangeboden kreeg. Hij moest deze nog wel even klaar maken. Inmiddels heb ik deze nieuwe fiets - ook nog eens voorzien van een nieuwe accu. Als dat geen top service is, dan weet ik het niet meer.”

Pauw Heerhugowaard

Mignon Ramakers uit Abbekerk kocht zo pas een tent voor haar kleinzoon bij Pauw recreatie in Heerhugowaard. Helaas bleek de tent niet goed op te zetten en ook nog te lekken. Dat meldde ze Pauw en er werd afgesproken langs te gaan zodra haar kleinzoon terug was van vakantie. Maar dan heeft deze meer pech: bij het afbreken wordt er over de luifel van de tent gereden. Luifel stuk. „We zijn toch naar Pauw teruggegaan en hebben het hele verhaal verteld en na een aantal weken konden we een nieuwe tent ophalen. Klasse.”

Optiek Schouten

Rob van Geffen uit Andijk heeft het goed getroffen met Schouten Optiek in Wervershoof. Hij kreeg een felicitatiekaart voor zijn bril die één jaar werd. Hij mocht met deze kaart naar de winkel komen en dan zou zijn bril een gratis speciale behandeling krijgen. Van Geffen: „Eerst heb ik enorm gelachen, maar ik ben toch gegaan want dit is ontzettend leuk en aardig. Ik meldde dat er wel wat vlekjes op zaten die ik er niet af kreeg. Er kwam een specialist bij die concludeerde dat de coating losliet. ’Geen probleem’ zei hij en bestelde nieuwe glazen. Twee weken later kreeg ik die, geheel kosteloos. Wat een service en ja, zonder de verjaardagskaart had ik dit nooit geweten en gehad. Dus een enorme pluim voor hun topservice.”

Talen Tools

Een jaar of drie geleden kochten Gré en Wout de Reus uit Heemskerk bij Intratuin een drukspuit PDS 5 om, gevuld met azijn, het onkruid tussen de tuintegels te vernietigen. De enige voor azijn geschikte drukspuit was van Talen Tools. Het paar verzuimde te lezen dat de drukspuit na afloop wel met water nagespoeld moet worden. „Het resultaat was dat de twee rubber afdichtringen door het azijn waren aangetast. Door de lekkage werd geen druk meer opgebouwd en kon de drukspuit niet meer worden gebruikt. In een e-mailtje naar Talens Tools gevraagd naar twee nieuwe rubberen afdichtringen. Losse onderdelen waren echter niet beschikbaar, maar Talens Tools had iets beters: een nieuwe drukspuit. Twee dagen later werd via Intratuin kosteloos een nieuwe drukspuit bezorgd. Wat een superservice van Talen Tools in Staphorst.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden.

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.