Premium

Bikes4all

Bikes4all

Ruim vier en een half jaar geleden kocht Hen Kolen uit Beverwijk bij Vos Junior in Zwanenburg een nieuwe Sensa mountainbike.

Onlangs bleek er een breuk in het frame te zitten. Op de verkoopnota staat een garantie van drie jaar op het frame. Op de website van Sensa staat echter dat er vijf jaar garantie is op aluminium frames. Inmiddels is de winkel van Vos Junior gesloten en bestaat niet meer. Wel kun je lezen dat Bikes4all in Heemstede de honneurs waarneemt van Vos Junior. De eigenaar van de winkel blijkt de zoon te zijn van Vos Junior. Kolen neemt met hem contact op en nadat de aankoopbon en wat foto's zijn uitgewisseld, krijgt hij zonder kosten een nieuw frame. ,,Geweldige service, top!”

Greetz

Kees Denneman uit Zuid-Scharwoude stuurt een pluim voor Greetz. Zijn dochter had daar voor moederdag een prachtige bos bloemen besteld. Koeriersdienst Luna die de bloemen kwam afleveren, trof hen op zaterdagochtend echter niet thuis en deed een ’Niet thuis bericht’ in de brievenbus. Nog dezelfde ochtend werd afgesproken dat de koerier de bloemen dan maandag zou brengen, maar dat werd pas dinsdagmiddag. ,,Greetz vond dat wel erg laat en niet goed voor de bloemen. Ze besloten ons diezelfde dinsdag kosteloos een schitterend boeket bloemen te sturen als compensatie.”

Intratuin Oosterblokker

Bij Intratuin Oosterblokker koopt Rudolph Bosma uit Medemblik een fraaie decoratie-eend. Het is zijn hobby, hij heeft al een hele collectie. ,,Ik was dan ook blij met dit exemplaar: een vliegende eend op een fraaie sokkel. Meestal hebben de decoratiedieren al enige tijd in de winkel gestaan en zijn daarom nogal stoffig. Hiervoor zet ik ze in de douche en sproei ze af. Dat deed ik ook met deze nieuwe eend. Helaas kantelde hij en brak de vleugel alsmede enkele stukjes daarvan af. Lijmen ging niet. Balen. Ik zocht contact met Intratuin om het hun voor te leggen. Tot mijn grote vreugde mocht ik gratis een nieuwe halen. Geweldig!”

MediaMarkt Hoorn

Stefan en vooral David van MediaMarkt Hoorn krijgen een compliment van Gert Hoenderdos, ook uit Hoorn. Diens mobiele telefoon was gestolen, waarop Vodafone het nummer blokkeerde. Helaas kwam daardoor een foutmelding op zijn nummer waardoor zijn nieuwe simkaart niet geactiveerd kon worden. ,,Vodafone Hoorn kon mij niet helpen, ik moest gewoon geduld hebben zei men. Stefan van Media markt probeerde het ook zonder succes, maar vond het zo raar dat hij het doorgaf aan zijn chef David. Die heeft elf dagen dagelijks een paar keer gebeld met Vodafone. Op zijn vrije dag belde David mij om te vertellen dat het gelukt was. Voor zijn inzet verdient hij een groot compliment.’’

KLM en SRC

Als gevolg van de brandstofproblemen eind juli op Schiphol ging de prachtige operareis naar Verona van Gerda en André de Reus uit Avenhorn niet door. Toch hebben ze reden een compliment in te sturen, en wel voor reisorganisatie SRC in Groningen én de KLM. In tegenstelling tot de ervaring van andere passagiers, werden zij door beide bedrijven steeds goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Van alles werd ondernomen om hen desnoods met een andere vlucht tijdig in Italië te krijgen, maar dat lukte toch niet. SRC cancelde daarom de reis en beloofde de reissom terug te storten, wat binnen vier dagen ook gebeurde. ,,Voor SRC, maar ook voor KLM een grote pluim voor de wijze waarop zij ons die woensdag hebben begeleid.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.