Premium

Coolblue: even geen glimlach

Coolblue: even geen glimlach

Webwinkel Coolblue doet alles voor een glimlach. Maar bij Loes Sanberg gaan de mondhoeken omlaag na het bestellen van een Magimix nespresso-apparaat.

Het apparaat komt niet en na twee weken annuleert Sanberg de koop en krijgt ze haar geld terug. Tot haar verbazing wordt het apparaat tijdens haar vakantie alsnog - heel wonderlijk - bij haar op de stoep achtergelaten, waarna de buren zich erover ontfermen. Zij maakt het aankoopbedrag opnieuw naar Coolblue over. Maar dan volgen weken van heen en weer mailen en bellen omdat het aankoopbedrag Coolblue kennelijk niet bereikt. Het stresst haar. Pas wanneer wij het al eerder door haar gemailde bankafschrift sturen, laat de webshop weten dat ze het geld op een tussenrekening gevonden hebben.

Van Kaspersky af

Kaspersky opzeggen is een taaiere klus dan gedacht.

Op de computer die Bep de Boer (85) vier jaar geleden kocht heeft hij op advies van de verkoper de anti-virussoftware van Kaspersky gezet. Later wordt dat er bij een probleem door de helpdesk van het buurthuis afgehaald. Hij zou het niet nodig hebben. Maar als meneer De Boer het abonnement wil opzeggen, stuit hij op de vraag wat zijn bestelnummer is en zijn wachtwoord. De Boer heeft geen idee. ,,Ik kom er echt niet uit.”

Kaspersky opzeggen is ook voor ons taaier dan verwacht. Online kom je zonder bestelnummer en wachtwoord niet binnen. We sturen een mail en we sturen een postbode naar Kaspersky in Utrecht, maar geen reactie. Ondertussen meldt Kaspersky dat ze de 36 euro abonnementsgeld voor nog weer een jaar hebben afgeboekt. Dat is niet de bedoeling, maar in de mail staat dit keer wel zijn bestelnummer. Dat biedt hoop. Met dat nummer in de hand bellen we Kaspersky en worstelen ons door een drietalig keuzemenu maar dan krijgen we eindelijk een mens die ook nog eens alert reageert. Het abonnement stopt meteen en De Boer krijgt zijn geld terug.

Spinrag in de remmen

’Kritiek is nooit leuk, maar veel klanten zeggen niets en komen dan nooit meer terug. Nu kunnen we onze procedures aanpassen.’

Jacco van Duin van ACC-Service Limmen reageert sportief op de klacht van Jaap Bos die ontdekte dat de onderhoudsbeurt aan zijn caravan niet goed was uitgevoerd. Na het ophalen zag hij de gasleiding loshangen, wat twijfel wekte over de degelijkheid van de beurt.

Vervolgens verwijderde hij de wieldoppen en zag daar allemaal spinrag, ’waardoor het voor mij duidelijk was dat er niet is gekeken naar de remvoering en dergelijke’. Vervolgens zou zijn gezegd dat zoiets kan gebeuren.

Met excuses is de controle weliswaar alsnog goed uitgevoerd, maar meneer Bos vraagt zich af hoe je kunt weten of een beurt volgens Bovag-normen wordt gedaan. Jacco van Duin legt uit dat daarop door de Bovag regelmatig wordt gecontroleerd. De remmen waren wél gecontroleerd, maar alleen via kijkgaatjes aan de achterkant van de remmen.

Toegegeven, de richtlijnen van de Bovag schrijven voor dat wielen voor controle altijd gedemonteerd moeten worden. Op deze manier zal dat voortaan ook bij ACC-Service Limmen gaan, belooft Jacco van Duin ons.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.