Premium

Jiri Stepanovsky heeft een bijzondere vaatwasser

De vaatwasser van Jiri Stepanovsky had kuren. Programma’s werden niet afgemaakt of sprongen spontaan op herhalen. De foutmelding ’communication error’ klopte dus wel, maar een oplossing laat een half jaar op zich wachten. Maar dat had niet gehoeven...

De vaatwasser van Jiri Stepanovsky was bijna drie jaar oud toen het euvel zich in december vorig jaar voordeed. Er werd contact gezocht met het Siemens Servicecenter en er kwam in januari een monteur langs. De bedieningsmodule werd vervangen à 145 euro, maar na twee weken deed hetzelfde probleem zich weer voor. De monteur kwam weer langs en stelde vast dat hij het probleem deze keer niet kon verhelpen. Er was een structureel probleem met de modules en het zou een aantal weken duren voordat Siemens daarvoor een oplossing had gevonden. Weken werden maanden, maar een oplossing: ho maar. Ten einde raad zoekt Stepanovsky contact met ons. We zetten de klacht snel door een inderdaad: een week later zoekt Siemens contact met Stepanovsky. Er zijn nieuwe modules beschikbaar. ,,Er is in juli een monteur geweest en die heeft een nieuwe module geplaatst. Maar toen was het nog niet goed en kwam deze monteur er achter dat het niet aan die module lag, maar aan de verwarming/droging van het Zeolith drogingssysteem in de machine. Die foutmelding kon daar dus ook op slag en dat is nu pas onderkend. ’’ Een aantal onderdelen is vervangen en nu doet de machine het weer. Van de kosten van de reparatie, 270 euro, werd de eerste rekening afgetrokken, waarna 125 euro overbleef. Vanwege alle gedoe bracht Siemens dat bedrag terug tot 56 euro. Stepanovsky ging daarmee akkoord. ,,Jammer dat het zo lang moest duren.’’

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.