Premium

Complimenten van consumenten

Complimenten van consumenten

Karwei Schagen

De vloerlamp van mevrouw Smit uit Schagen vertoonde dezelfde gebreken als de zes jaar oude lamp van Jan Breggeman die tot zijn genoegen een nieuwe kreeg van Karwei in Heiloo. Na het lezen van zijn compliment in deze rubriek ging zij met haar lamp naar Karwei in Schagen en kreeg ook een nieuwe. ’Geweldig’, meldt zij ons.

Oudshoorn & Van Egmond

Cobi Peschier uit Noordwijk had samen met haar man Willem nieuwe zonwering besteld bij Oudshoorn & Van Egmond in Katwijk. Voor de Pasen zou de zonwering hangen. Helaas werd haar man ernstig ziek. Na een ziekenhuisopname kon hij naar huis. Het echtpaar zag op tegen de drukte van de montage en vroeg om uitstel. Maar er werd gelijk uitgezocht of het scherm al binnen was en diezelfde ochtend, nog voor haar man thuiskwam, is het opgehangen. ,,Heel erg fijn dat we nog samen van het nieuwe zonnescherm hebben mogen genieten”, schrijft mevrouw Peschier. Op 26 april is haar man overleden.

Lidl Leiden

Meneer Gordijn uit Leiden geeft graag een pluim aan Lidl aan de Vijfmeilaan in Leiden. Een jaar of vijf geleden had hij er een Sabelzaag gekocht. De zagen waren aan vervanging toe maar nergens kon hij de juiste maat krijgen. ,,Gelukkig kwamen de zaagjes in de aanbieding bij de Lidl. Gelijk een paar pakjes met zaagjes gekocht maar ze pasten niet! Terug naar Lidl met zaag en gekochte zaagjes. De manager liep naar achter en kwam terug met een nieuwe Sabelzaag in doos. Mijn oude zaag nam hij retour. Dat is pas service!”

Schoonenberg Haarlem

Schoonenberg Haarlem krijgt alle lof van Marlou ter Horst uit De Zilk. Haar vader uit Friesland kwam logeren om de volgende dag bij de buluitreiking van zijn kleindochter in Amsterdam te zijn.

's Ochtends kwam hij erachter dat hij de oplader van zijn gehoorapparaten was vergeten. Mevrouw Ter Horst belde verschillende zaken om een noodoplossing en vond die bij Schoonenberg Tempelierstraat Haarlem. ,,’We gaan het regelen’, werd er gezegd. De oplossing was dat mijn vader het hele weekend een oplader van een medewerker van Schoonenberg mocht lenen. Echt klasse, onze dank is groot.”

Jumbo Heerhugowaard

Nel Bleeker uit Heerhugowaard had een heerlijke ervaring met Jumbo Monique in Heerhugowaard. Ze wilde voor een speciale gelegenheid apfelstrudel kopen maar greep er mis. Alles werd afgezocht, de lekkernij was op. ,,Toen zeiden ze tegen me ’wij zorgen ervoor dat u vanavond apfelstrudel heeft, en wij komen die thuis brengen’. En inderdaad werd hij bezorgd, en weer tot mijn verbazing hoefde ik ook niet te af te rekenen. Dit noem ik service eerste klas en reclame voor de nieuwe jumbo Monique.”

Prominent

Lezer J. Koehoorn uit Spaarndam was gedeeltelijk door zijn zeven jaar oude Prominent relaxstoel gezakt. Reparatie zou ruim 550 euro kosten waarop werd besloten om dan maar liever een nieuwe stoel te kopen. Uit coulance met een forse korting. In plaats van ruim 4000 euro werd de uitgekozen stoel aangeboden voor 2550 euro. ,,Een heel mooie deal”, aldus Koehoorn.

Een paar dagen na de bestelling slaagde een handige kennis er echter in om de oude stoel te lassen en te verstevigen. ,,Omdat binnen een week van de bestelling van de nieuwe stoel de oude gerepareerd was heb ik gevraagd of de bestelling ongedaan kon worden gemaakt. De verkoper van Prominent heeft toen zonder kosten te berekenen de bestelling geannuleerd. Dit is een dubbele pluim waard.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.