Premium

Duel om een terrasheater

Webshop verwarmdterras.nl levert Ruud Pronk de terrasverwarming niet die hij heeft gekocht én betaald.

De Tansun Eclipse No Glare wordt in de webshop aangeboden voor 343,37 euro. Het is precies wat meneer Pronk zoekt en hij plaatst zijn bestelling en maakt het geld over. Meteen belt de webshop met slecht nieuws: de heater was tot hun spijt fout geprijsd. Hij moet niet 343,37 euro kosten maar ruim het dubbele: 756,25 euro. Meneer Pronk zal moeten kiezen: bijbetalen of de order wordt geannuleerd.

Pronk vindt het een raar verhaal en wil gewoon dat de koopovereenkomst wordt nageleefd. Na zijn boze reactie belt de volgende dag de directeur van het bedrijf om het nogmaals uit te leggen. De foute prijs is niet zozeer het probleem, de heater zit niet meer in het assortiment en is dus niet langer leverbaar, maar is per ongeluk op de website blijven staan. Ook nog eens met de verkeerde prijs. Omdat de heater dus echt niet leverbaar is, wordt de aankoopsom dezelfde dag nog teruggestort. Dan meldt meneer Pronk zich bij ons.

Op onze mails met vragen aan de webshop reageert hun advocaat. Volgens hem is het evident dat de lage prijs niet correct en niet redelijk was. Het is een kennelijke vergissing, de webshop heeft nooit de bedoeling gehad de heater voor zo’n ongeloofwaardige prijs te verkopen. Daarom mag deze verkoop volgens hem weigeren, maar het is ook zo dat de heater echt niet voorhanden was. Op zijn voorspraak heeft de webshop zich ingespannen om toch een exemplaar op de kop te tikken. Dat is gelukt en die krijgt Pronk alsnog voor die lage prijs als hij het aankoopbedrag andermaal overmaakt.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.