Gemeente Den Helder vervangt logo en huisstijl

Den Helder

De marinestad gaat het nieuwe jaar in met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl voor de gemeentelijke organisatie.

Het oude logo is 21 jaar geleden ontworpen, de huisstijl is zestien jaar oud.

,,De organisatie heeft zich sindsdien doorontwikkeld en ook de stad vernieuwt zichtbaar. Den Helder wordt mooier, sterker en straalt steeds meer zelfvertrouwen uit’’, zegt wethouder Remco Duijnker.

Stoere, gekleurde basaltblokken komen in de nieuwe huisstijl centraal te staan. Zij moeten verbinding en kracht uitstralen. Licht- en donkerblauw staan onder meer voor lucht, zeevaart en de zee, geel voor de zon en rood voor verbondenheid.

Met de verandering wordt de uitstraling van de gemeente weer in lijn gebracht met de identiteit van de organisatie, zegt de wethouder: ,,Twee jaar geleden hebben we een klankbordgroep van inwoners, vertegenwoordigers van organisaties en ondernemers gevraagd of zij het logo en de huisstijl nog vinden passen bij de huidige identiteit van de gemeente. Dat was niet het geval.’’

De ideeën van de klankbordgroep zijn door het Alkmaarse vormgevings- en communicatiebureau Raadhuis vertaald in het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl.

Meer nieuws uit NHD

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.