Bedrijven in Hollands Kroon content met dienstverlening gemeente
Het gemeentehuis.© Foto HMC
Ondernemers in Hollands Kroon zijn zeer tevreden over de dienstverlening van de gemeente. Zo stelt Hollands Kroon in een persbericht.
’Met maar liefst een gemiddelde score van bijna een 8 wordt de dienstverlening van Hollands Kroon aan bedrijven veel hoger gewaardeerd dan het landelijk gemiddelde van 6,8’, aldus het bericht van de gemeente.
Hollands Kroon dankt het hoge cijfer aan een mysteryguest onderzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat.
Hiermee heeft het ministerie de kwaliteit van de dienstverlening van gemeenten aan bedrijven in kaart gebracht. Via een steekproef zijn 160 gemeenten onderzocht.
Zij kregen vijftien telefonische vragen en vijf vragen per e-mail.
De resultaten varieerden sterk, zowel per gemeente, als per kanaal. Van de 160 gemeenten staat Hollands Kroon op de vierde plek. Van de zeventien onderzochte gemeenten in Noord-Holland staat Hollands Kroon op de tweede plek, heel vlak achter Hilversum.
Burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon is blij met het resultaat: ,,Dat maakt trots en geeft energie.’’