In 60 seconden: Haarcoach

Kyrie Stuij

Tring. De bel van de zaak klinkt zodra ik binnenstap. Vier charmante dames achter de toonbank. ,,Een hele goede middag.’’

Ik ben binnengestapt bij een kapperszaak. Niet zomaar een. Nee, ik ga voor een salon met hippe plantjes en diepzinnige quotes aan de muren. Waar knippen geen ambacht is, maar een ’beleving’.

Ik trap nooit in dit soort marketingtrucs. Behalve bij de kapper. Ik laat me daar simpelweg graag onderdompelen in een wereld van luxe. Als je er toch twee uur zit, is zo’n ’glaasje bubbels’ namelijk best welkom. Net als een massagestoel tijdens het wassen en zwoele loungemuziek op de achtergrond.

Glossy

Nee, ik laat me graag verleiden voor een dure ’verzorging voor in de lengte’, waarbij de lokken nóg langer mooi blijven. Ik ben de eerste die ja zegt tegen een aanbieding voor een haarmasker die je ook voor de helft van het geld bij een willekeurige drogisterij kan kopen. Gooi er een sensationele glossy tegenaan en ik begeef me - al nippend van de bubbels - in een andere wereld. Meditatie, maar dan anders.

Fantasie

Als ik in Alkmaar door de binnenstad wandel, valt mijn oog op een reclame: ’de haarcoach’. In mijn fantasie zie ik zo’n breedlachs kappersteam met z’n allen heel gemotiveerd een kapsel aanmoedigen. En ik weet: nee, zelfs voor mij gaat dit te ver.

Meer nieuws uit Alkmaar

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.