’Haring is caring’ genomineerd als slechtste slogan van 2017

’Haring is caring’ genomineerd als slechtste slogan van 2017
© Archief
Castricum

De slagzin ’Haring is caring’ van Vis en Meer op Camping Bakkum is genomineerd voor de titel Slechtste Slogan van 2017.

Het platform SlechteSlogans.nl houdt voor het zesde jaar op rij de Verkiezing van de Slechtste Slogan. Uit de meer dan 270 inzendingen van dit jaar heeft de tienkoppige jury de tien slechtste slogans genomineerd. Het publiek bepaalt via de website sloganverkiezing.nl welk bedrijf de titel Slechtste Slogan van 2017 verdient.

In de tv-uitzending De Avond van Taal op zaterdag 30 december krijgt de winnaar de Blauwe Tegel uitgereikt.

Eigenares Karin Oosterling van Vis en Meer vindt het ’gieren’ dat haar slagzin is genomineerd. Vis en Meer is een viskraam en -restaurant op camping Bakkum, geopend in het zomerseizoen.

Oosterling: ,,Ja, ik moet er om lachen. Overigens vind ik het wel een goeie slagzin. Die Amsterdammers op de camping roepen weleens ’doe mij maar een haring van Karing’. Vind ik die van mij toch beter.’’

Ze heeft hem niet zelf bedacht. ,,Hij is geadopteerd van de kunstenaar Keith Haring. ’Haring is caring’, zei hij over zichzelf. Mijn haring is ook caring. Goed voor de innerlijke mens.’’

Oosterling gaat onder meer de concurrentie aan met ’Voor iedere gleuf een doos’ van Moniss verpakkingen uit Lelystad en ’Wij zeggen geen chardo-nee tegen de borrel’ van Café Lokaal De Ruyter uit Nijmegen.

In 2014 won aannemer Leon Braak uit Velsen-Noord met de slagzin ’Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen-Noord’.

Meer nieuws uit Kennemerland

Lees hier de digitale editie



Volg ons