Bewoners 't Zand mogen weer naar huis na brand [video]

© Foto: Lydia Jaspers

Internetredactie
’t Zand

De circa vijftien inwoners van 't Zand die de nacht elders hebben doorgebracht vanwege de brand in het garagebedrijf op de Irenestraat, mogen weer naar huis.

Alleen de bewoners het appartement boven het garagebedrijf dat is uitgebrand, kunnen niet terug, aldus de gemeente Schagen.

Tijdens de brand was asbest vrijgekomen. Een deel van het asbest is opgeruimd. Het resterende asbest wordt later op de dag weggehaald.

De brand ontstond donderdag rond 20.00 uur in een garage, waar ook een tankstation bij zit. Er zijn geen slachtoffers gevallen. De brandstofpompen van het tankstation naast de garage werden preventief gekoeld en bleven gespaard.

Lees ook: Asbest vrijgekomen bij zeer grote brand ’t Zand.

Foto’s en video: Lydia Jasper

Meer nieuws uit NHD

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.