Citroën DS4: Als op rails

© HSPublicity

Wie traditioneel Frans comfort in de Citroën DS4 verwacht, komt bedrogen uit. Maar de lifestyle-versie van de C4 rijdt wel als op rails. In snelgenomen bochten blijft de – fraaie – carrosserie van de Citroën DS4 opvallend vlak. De besturing biedt daarbij veel gevoel. De schakelwegen zijn kort en de pookknop ligt goed onder handbereik. De DS4 is een sportieve auto die uitnodigt om je rijstijl daarop aan te passen.

Zeker de DS4 THP 200 waarmee wij reden. De benzinemotor met turbo is goed voor 147 kW. Al vanaf lage toerentallen trekt de auto gretig op, waarbij de uitlaat een fraai geluid produceert.

Heel comfortabel is de DS4 niet. Onze testauto was voorzien van lichtmetalen 19-inchwielen met platte en brede banden. Dat sportieve schoeisel accentueert dat de Citroën DS4 behoorlijk hard is geveerd. Die wielen met schoependesign staan prachtig, maar zijn optioneel. Wel standaard zijn lichtmetalen 16-inchwielen, een dakspoiler, chromen raamlijsten en dagrijverlichting.

Ook vanbinnen straalt de DS4 een en al exclusiviteit uit. Het interieur is helemaal naar eigen smaak aan te passen.

De prijzen van de DS4 beginnen bij 23.940 euro voor de DS4 VTi 120 Chic met 88 kW. Leasen? De e-HDi Airdream valt in de bijtellingscategorie van 20 procent.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.