Klantvriendelijkste Bedrijf 2012

Welk bedrijf wordt in 2012 verkozen tot klantvriendelijkste? Deze verkiezing vindt dit jaar al voor de zesde keer plaats. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een representatief onderzoek onder 2.500 consumenten en de beoordeling door een vakjury. Maandag 27 en dinsdag 28 augustus werden tien, door consumenten, genomineerde bedrijven vereerd met een verrassingsbezoek.

Sinds de eerste verkiezing in 2007 staat klantvriendelijkheid steeds hoger in het vaandel. Dat blijkt ook wel uit de resultaten van het onderzoek; de bedrijven uit de top 10 scoren allemaal een ruime 8. De scores liggen ook érg dicht bij elkaar. Reden om een vakjury in het leven te roepen om de definitieve klassering vast te stellen.

Op dinsdag 25 september vindt de bekendmaking van de winnaar plaats in Leusden.

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel naar aanleiding van het boek ‘Kloteklanten’. Eerdere edities werden gewonnen door Jumbo (twee keer), Ikea, Landal GreenParks en DA Drogisten.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.