Drie bedrijven in race voor spaarsysteem Den Helder
Drie bedrijven maken kans om voor Helderse winkeliers een puntenspaarsysteem te ontwikkelen, in het kader van ’Het nieuwe winkelen’. Het gaat om het Helderse Procollect, dat nu al actief is met HelderPunt, TexelLoyaal en Mobile Strategy uit IJsselstein.
De drie hebben zich gepresenteerd aan een groep Helderse ondernemers en projectleider René de Visser van de stuurgroep E-commerce. ,,Het waren drie heel leuke presentaties’’, aldus De Visser, die niet zegt welke partij zijn voorkeur heeft.
Enthousiasme
,,TexelLoyaal heeft heel goed geluisterd naar Cor Molenaar en sloot goed aan op de lichtplannen. Hedy Beukers van HelderPunt raakte mij met haar enthousiasme en had echt haar ziel en zaligheid erin gelegd. Mobile Strategy heeft zaken gedaan met grote partijen. We gaan nu kijken wat realiseerbaar is voor Den Helder. We willen gaan voor kwaliteit en ervoor zorgen dat iedereen ermee gaat werken.’’
Dat wil De Visser bereiken door dertig winkeliers aan een pilot te laten meedoen. ,,Hun enthousiasme moet ervoor zorgen dat het zich als een olievlek door de stad verspreidt. Het hele product valt of staat met samenwerking, met name van ondernemers.’’
Neuzen
Dat weet ook Hedy Beukers van HelderPunt, dat zij dit jaar heeft uitgerold in Den Helder. Ze heeft uit ervaring geleerd dat het lastig is om de neuzen van ondernemers dezelfde kant op te krijgen. ,,Het grootste obstakel is daarbij dat ondernemers elkaar iets moeten gunnen. Je moet het samen doen en niet alleen.’’
Voordat er echt een keuze gemaakt kan worden, stelt De Visser, moet er eerst door de gemeente Den Helder geld worden vrijgemaakt voor de winkelplannen. ,,We hopen nu er een coalitie is gevormd, dat alles in een stroomversnelling komt.’’