NS Fiets blijft maar huur innen voor kluis 42

Leiden

Rob van Lint heeft mot met NS Fiets. Jaren huurde de Leidse treinreiziger fietskluis 42 op station De Vink. Toen hij de kluishuur opzegde, kreeg hij het aan de stok met de administratie. Pas als hij de ombudsman inschakelt, betaalt NS Fiets hem eindelijk zijn te veel betaalde huur terug.

Van Lint doet al die moeite voor 52,60 euro aan te veel betaalde huur plus een waarborgsom. Maar zelfs een brief aan de directeur blijft onbeantwoord. Als ik NS Fiets hierop aanspreek, trekt de directeur het boetekleed aan. En handelt de zaak netjes af.

,,Een uitstekende reactie'', zegt Van Lint, die inmiddels het toegezegde geld heeft ontvangen. Maar waarom kan dat nou niet zonder tussenkomst van de ombudsman? ,,Want in elke organisatie worden fouten gemaakt. Dat is geen probleem als klachten hierover op hoog niveau worden gezien en adequaat worden afgehandeld.''

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.