Pech met Pechhulp

Ed Brouwer

In januari verlengt meneer Besseling de Bosch Car Service Pechhulp nadat hij eerst aan de voorwaarde heeft voldaan: bij een van de aangesloten garages een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Lang plezier heeft hij er niet van.

In april koopt hij een andere auto en de pechhulp mag hij niet meenemen. Die is autogebonden. Leuk voor de koper van zijn oude auto, die kan zich tot de jaarwisseling van gratis hulp verzekerd weten. Besseling niet, als die ook voor zijn nieuwe auto pechhulp wil, moet hij opnieuw 55,75 euro betalen, wat hij dan maar doet.

De hulp is autogebonden en Bosch Car Service werkt er niet aan mee om een ander kenteken aan een klant te koppelen. Waarom eigenlijk niet? De uitleg die we krijgen, is dat de pechhulp zo goedkoop kan zijn vanwege de voorwaarde dat een auto in onderhoud moet zijn bij een aangesloten bedrijf. Van ’vreemde’ auto’s is niet bekend hoe groot de pechkans is.

Gaandeweg de contacten, blijkt opeens overschrijven van de pechhulp tóch mogelijk, op voorwaarde dat de nieuwe auto is gekocht bij een aangesloten garage of daar meteen in onderhoud gaat. Nou, dat treft, want dat gebeurt, daarom kon Besseling immers opnieuw een abonnement nemen! Wanneer Bosch Car Service Pechhulp zich daarvan heeft vergewist, krijg meneer Besseling zijn geld terug. Hij tevreden. Wij ook.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.