Sociale media doet kringloop Heemskerk goed

Heemskerk

Kringloopwinkels worden over het algemeen gezien als rommelige plekken vol oude meuk. ’Dat kan anders’, dachten Jeannette Duin en Karen Vleugel, vrijwilligers van de Heemskerkse kringloopwinkel De Groene Ezel.

Vorig jaar begonnen zij via sociale media websites Facebook en Twitter de kringloop te promoten. Inmiddels vinden 128 mensen de pagina leuk op de profielenwebsite en zien 65 mensen de tweets van de winkel op hun timeline voorbij komen.Volgens de twee is sociale media de ideale manier om De Groene Ezel een hipper imago aan te meten. ,,Via netwerksites proberen we een andere doelgroep aan te spreken, een jonger publiek. Ook willen we laten zien dat er heel interessante, unieke spullen te koop zijn in de kringloop.’’ Dat laatste doen ze door foto's van opvallende items op de Facebookpagina te plaatsen. Met succes. ,,Soms worden we gebeld door mensen om te vragen of we iets wat op Facebook stond nog hebben. Of ze staan met hun smartphone in de winkel en vragen naar wat ze hebben gezien op de pagina’’, vertellen ze.

Volg Kringloopwinkel De Groene Ezel via Facebook. Ze hebben ook een Twitteraccount: @degroeneezel.

Meer nieuws uit Kennemerland

Meest gelezen