Bonaire gaat voor Blauw

Bonaire blijft zich ontwikkelen als toeristische trekpleister. Met extra marketingbudget en een duidelijke keus voor een ‘Blauwe Economie’ wil het Caribische eiland zich nog meer op de kaart zetten bij touroperators, luchtvaartmaatschappijen, natuurorganisaties en overheden.

Bonaire verhoogt het marketingbudget met maar liefst vijftig procent. Een deel daarvan gaat naar promotie, maar ook productontwikkeling krijgt een stimulans. Bovendien gaat het eiland meer doen met wat het al in huis heeft door innovatiever en efficiënter te werken. Deze werkwijze valt onder de ‘Blauwe Economie’. Bonaire zoekt hiermee naar het evenwicht tussen toeristische groei en behoud en ontwikkeling van de lokale natuur en cultuur.

Ethsel Pieternella, directeur van Tourism Corporation Bonaire, vertelt: „Op termijn kunnen we ons voorstellen dat hieruit ook onderscheidende toeristische producten ontstaan. Bijvoorbeeld het helpen bij de aanplant van nieuw koraal tijdens je vakantie. Dat sluit ook precies aan bij onze doelgroep. We zijn een kwetsbaar eiland, dus we moeten het hebben van kwaliteitstoerisme, niet van massatoerisme.” (Foto: Thinkstock)

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.