Brandje door kersenpitkussen bij woonlocatie Odion in Wormerveer

Willemien Schenkeveld
Wormerveer

In de woonvorm voor verstandelijk gehandicapten van Odion aan de Lijsterstraat in Wormerveer is donderdagmorgen vroeg een brandje ontstaan, vermoedelijk door een kersenpitkussen.

Rond twee uur ’s nachts bleek de matras van een bewoonster te smeulen. De aanwezige leiding bracht uit voorzorg de bewoners naar de centrale ruimte en de brandweer heeft de matras afgeblust. De brandweerlieden vermoeden dat een te sterk verhit kersenpitkussen de oorzaak was.

Directeur Henk Steen van Odion: ,,We gaan natuurlijk direct goed kijken wat we hiervan kunnen leren, want vanzelfsprekend hebben we brandveiligheid heel hoog in het vaandel staan.’’

In maart ontstond brand in de cv-ruimte van dezelfde locatie.

Meer nieuws uit NHD

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.