Wel betaald, maar geen leuke drinkbak gekregen

Tineke Breijer koopt in de webshop bowldog.nl leuke opvouwbare drinkbankjes voor haar hond. Maar al wat er komt, geen drinkbakken.

Het lijkt haar een handig ding voor onderweg, leuk vormgegeven en ze kosten maar een tientje voor drie verschillende dessins, dus ach. Ze betaalt via Ideal. De koper heeft dan direct zijn betaling binnen. Leuk voor hem, maar vervolgens doet-ie niets meer. Wekenlang wacht mevrouw Breijer op haar pakje. Op een gegeven moment besluit ze navraag te doen, maar op haar telefoontjes en e-mails wordt niet gereageerd. Of ik nog een tip voor haar heb? Wel, dit soort eenmalige betalingen kun je niet door je bank laten storneren (terugboeken). Wat misschien een uitweg biedt, is als de webshop aangesloten zou zijn bij een organisatie, zoals Thuiswinkel Waarborg. Het is geen garantie dat je bij niet-levering of faillissement je geld terugkrijgt, maar je hebt toch meer zekerheid en je kunt als consument naar de Geschillencommissie Thuiswinkel. Mevrouw Breijer mailt jurist Ank van Heeringen van Thuiswinkel Waarborg. Bowldog.nl is weliswaar geen lid, maar zij stuurt toch Breijers bericht door met de oproep om haar bestelling alsnog te leveren. Dat heeft prompt effect. De volgende dag al heeft Breijer haar drie drinkbakjes in huis. Sterker nog: ze krijgt er zelfs een extra. Met een excuusbriefje van Hans Visser, de eigenaar van de eenmanswebshop die uitlegt dat door ziekenhuisopname zijn bedrijfje stil heeft gelegen en tijdelijke voorzieningen niet goed hebben gewerkt. Daardoor is een en ander blijven liggen. Visser wenst haar verder nog een fijne zomer. Meer consumentennieuws op de ombudspagina in deze krant van maandag 6 juni

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.