Klachten over bereikbaarheid Stede Broec
Nogal wat inwoners van Stede Broec zijn niet tevreden over de bereikbaarheid van de gemeente en haar ambtenaren, sinds sprake is van samenwerking met Enkhuizen en Drechterland. De fracties van OP en CDA drongen donderdagavond tijdens de laatste raadsvergadering vóór het zomerreces dan ook dringend aan op verbetering.
Trude Buijsman (OP) had zich al vóór de bestuurlijke samenwerking zorgen gemaakt over de telefooncentrale. En terecht, zo stelde ze donderdagavond vast. Ze verwees naar Facebook, waar burgers klagen dat ’het een zootje is bij de gemeente’.
,,Als je belt krijg je Enkhuizen aan de telefoon en denken ze ook nog dat je over Enkhuizen belt. Nou sorry, ik bel Stede Broec..’’ Aldus een boze inwoonster op Facebook.
Dalend
Volgens Buijsman voelen inwoners zich in de kou gezet. Zij onderstreepte dat de dienstverlening juist in Stede Broec optimaal was vóór de fusie. ,,Nu is dat dalend!’’
Fractievoorzitter John Kok (CDA) hoort dezelfde klachten.
Volgens hem is de gemeente vaak slecht bereikbaar en weet de telefoniste lang niet altijd hoe naar de juiste ambtenaar door te verbinden, of waar die zit. ,,Verbetering van de service moet onze uiterste zorg zijn.’’ Andere fractries waren het met hem eens.
Volgens wethouder Ton Schuitemaker valt het allemaal wel mee. ,,Er zijn wat mankementen, maar de telefooncentrale krijgt 11.000 telefoontjes per maand binnen. En er gaat steeds minder fout.."