Dell komt toch over de brug
Henny den Dekker correspondeert al maanden met leverancier Dell over een haperend toetsenbord. Hij kocht er online in januari 2013 een laptop, maar krijgt te maken met het vervangen van minstens vier letters op het toetsenbord. Hij beklaagt zich daar in februari van dit jaar over, maar de correspondentie met Dell verloopt niet echt soepel.
Den Dekker krijgt uiteindelijk antwoord dat de twee jaar garantie over is en dat Dell niks meer voor hem kan doen. ,,Maar ik beroep me niet op de garantie, maar op de economische levensduur van zo’n toetsenbord. Ik mag toch verwachten dat dat langer meegaat dan twee jaar.”
Den Dekker heeft gelijk, maar omdat hij niet verder komt, schakelt hij ons in. Deze ombudsman werkt zelf al jaren met Dell-producten en heeft nog nooit te maken gehad met het vervagen van letters op een toetsenbord. Dat schrijven we dan ook aan Dell. En nadat ook wij in eerste instantie een afwijzend antwoord ontvangen, is het in tweede instantie toch raak.
De woordvoerster stelt dan dat het inderdaad weinig voorkomt dat toetsen vervagen en dat ze om die reden een compleet nieuw toetsenbord opsturen. Het vervangen ervan op de laptop zou niet al teveel problemen op moeten leveren. En anders zijn er op internet genoeg handleidingen te vinden.