Via bekenden nieuwe baan

© HSPublicity

De meeste Nederlanders die vorig jaar op zoek waren naar een nieuwe werkgever, vonden die via hun eigen netwerk. Bijna een op de zes (17 procent) vond via bekenden een nieuwe baan. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group in opdracht van succesvolwerven.nl. Hiervoor werden 3.911 werkenden ondervraagd die vorig jaar van baan wisselden.

Het netwerk wordt gevolgd door het uitzendbureau (11 procent) en een open sollicitatie (10 procent). Slechts 1 procent van de baanwisselaars heeft in 2010 een baan via social media gevonden.

Kranten en dagbladen als effectieve bron staan op de zesde plaats. Kranten en dagbladen spelen nog steeds een rol van betekenis bij het vinden van een baan. Dit geldt echter niet meer voor vakbladen en tijdschriften, bedrijfspresentaties, open dagen, de Gouden Gids en teletekst. Andere grote dalers van 2010 zijn het werving- en selectiebureau, headhunters en advertenties in de winkel.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.