Een kille importeur

Ed Brouwer

Als een winkelier het volkomen terecht vindt dat een klant komt klagen, dan moet een oplossing binnen handbereik zijn. Nou, soms niet.

Jaap Kooiman koopt februari 2014 een wijnkoelkastje Caso Wine Case voor acht flessen bij House Design Shop in Badhoevedorp. Al na enkele maanden geeft de koelkast de geest maar prompt krijgt Kooiman een nieuwe, er zit immers twee jaar garantie op. Augustus vorig jaar herhaalt het zich, maar ondanks wekenlang mailen, begrip en mooie woorden gebeurt er nu niks. ’Kunt u mij helpen?’

Leverancier House Design, leg uit! Die vindt het volkomen begrijpelijk dat meneer Kooiman ontevreden is. ,,Wij zijn dit ook, want de importeur maakt er steeds meer een potje van.” Die importeur reageert eerst helemaal niet en geeft later aan ondanks garantie niets te vergoeden.

Gelukkig neemt House Design Shop dan zijn verantwoordelijkheid en biedt Kooiman zelf een nieuwe wijnkoelkast van hun eigen merk Saixin. Eentje voor achtttien flessen, dus meneer Kooiman wordt er bepaald niet slechter van. De winkelier besluit verder te stoppen met de verkoop van Caso koelkastjes. Heel verstandig.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.