Eind goed, al goed

Ed Brouwer

Soms krijgen verhalen die op de ombudspagina gestaan hebben een verrassende afloop.

De familie Van Munster kocht twee jaar terug een nieuwe keuken bij Ardland Küchen Studio in Duitsland. Vorig voorjaar ontstond er schade aan de deur van de vaatwasser. Op twee punten zelfs. We schreven er in april van dit jaar over. Het had te maken met de veren in het apparaat en dat euvel zou niet onder de garantie vallen. De firma Ardland stuurde daarop een offerte van enkele honderden euro’s om de zaak te repareren. Zeer tot onvrede van de heer Van Munster. Hij liet het er niet bij zitten en uit nader onderzoek bleek dat het toch om een bouwfout ging. En dat er dus een beroep op de garantie kon worden gedaan, hoewel de keuken al ouder was dan twee jaar. Patty Mulders van Ardland wijst erop dat, hoewel Ardland een Duits bedrijf is, ze de garantiebepalingen van Nederland hanteren, inclusief de regels rond de levensduur van producten. ,,Vooral omdat we zo veel Nederlandse klanten hebben."

Het duurt dan nog even voordat het herstel plaatsvindt, maar eind juni kan Van Munster ons melden dat de monteur van Ardland de vaatwasser nu op de goede hoogte heeft gesteld en dat er een nieuw frontje geplaatst is. ,,We zijn blij dat het nu eindelijk goed is en de nieuwe deur niet meer kan beschadigen bij het openen. We sluiten deze vervelende zaak nu af.’’

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.