Veel aanmeldingen voor NS-claim

© Foto: ANP

Leander Mascini
AMSTERDAM

Het loopt goed bij de actie die ConsumentenClaim is begonnen tegen overvolle treinen van de Nederlandse Spoorwegen. In een dag tijd hebben zich bijna 3750 mensen aangemeld voor de schadeclaim die de organisatie bij de NS gaat neerleggen, zei directeur Stef Smit dinsdagochtend tegen het ANP.

,,Duizenden bezoekers hebben de website van de organisatie bekeken en ongeveer de helft daarvan heeft zich aangemeld'', aldus Smit. Volgens hem moeten te veel treinreizigers in de spits staan, terwijl de NS verplicht is zijn best te doen om klanten een zitplaats te bieden.

,,De NS komt zijn verplichtingen in de spits onvoldoende na'', zei Smit maandag al. ,,Wij eisen daarom dat de NS extra treinen gaat inzetten en komen daarbij met een eis tot schadevergoeding voor gedupeerde reizigers.'' Hoe hoog de claim wordt, staat volgens Smit nog niet vast. Mensen kunnen zich gratis aanmelden. Mocht de NS worden veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding aan gedupeerden, dan krijgt ConsumentenClaim daar een deel van.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.