Stress en Stressless
Ze moeten wel lekker zitten, dat zie je zo af aan de meubels van Stressless. Maar helemaal stressless is het echtpaar Boersema zelf niet.
,,Wij zijn echte pechvogels. Zolang we getrouwd zijn (bijna 54 jaar) gaat er altijd wel iets mis met onze aankopen. Nu dit weer”, aldus het briefje dat ze ons sturen.
Ze schrijven dat van hun in 2012 bij Nuland Woonstijl in Breezand gekochte Stressless-stoel de zitting december 2015 scheefzakte. Vervelend, maar gelukkig zit er maar liefst tien jaar garantie op onderstel en functie van de stoel. De monteur die twee maanden (!) later komt, meldt dat aan reparatie niet te ontkomen valt. Maar aan betalen ook niet. Tien jaar garantie of niet, Nuland vraagt een eigen bijdrage van 75 euro. Uit arrenmoede betaalt het echtpaar maar. En meldt het boos bij ons.
We snappen niet waar die nota vandaan komt. Tien jaar garantie is tien jaar garantie. Wat heb je er anders aan? Nuland geeft aan dat de garantievoorwaarden van de importeur verwarrend zijn, maar deze bijdrage voor transport en arbeid financieel nodig te hebben. Dit is echter niet wat een consument bij de koop mag verwachten. ’Voor deze ene keer’ belooft Nuland dan de 75 euro terug te geven.