Zonnebril niet vergoed

Haarlem

Restaurantmedewerker Caspar Kuhlmann gaat op een vrij moment even kijken of het buffet bij het huwelijk van een vaste klant goed geregeld is. Dat kost hem zijn zonnebril en de verzekeraar wil niet vergoeden.

De vaste klant annex bruidegom vraagt hem ter plekke even te helpen bij het verschuiven van een tafel. Caspar wil dat wel, maar verzoekt de bruidegom even op zijn dure zonnebril te passen. Dat doet hij, legt de bril ergens neer en - u raadt het al - de bril is verdwenen. De bruidegom neemt de aansprakelijkheid op zich en de zaak wordt neergelegd bij verzekeraar ABN/Amro. Die ontkent aansprakelijkheid op grond van het feit dat van de bruidegom niet verwacht mocht worden dat hij steeds op de bril zou letten, omdat het zijn feest was. Dat lijkt mij een onhoudbaar argument, ook al omdat de bruidegom zich slechts korte tijd over de bril hoefde te ontfermen. Ook in de Algemene Voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering van de bank is geen sprake van een dergelijke uitsluitingsgrond en daarom vraag ik de bank nog eens naar deze kwestie te kijken. De klachtenafdeling van de bank reageert met 'Wat een interessante casus is dit!' en komt snel tot een uitspraak. Binnen een mum van tijd keert de verzekeraar uit en kan Caspar een nieuwe bril kopen.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.