Naar de rechter voor een badkamer

Ombudsredactie

De tussenkomst van de ombudsredactie levert vaak resultaat op. Andere ogen binnen een bedrijf bekijken een kwestie en komen tot een overeenstemming. Soms binnen een uur, soms na lange onderhandelingen. Soms blijft de consument met lege handen achter.

Dat gebeurde in het geval van de Job en Ilona Randwijk uit Wieringerwerf. Ruim een jaar geleden laten ze hun badkamer in zijn geheel verbouwen door WF-Techniek. Dat bedrijf is hen ’geadviseerd door Badlantis in Zwaag, waar ze de spullen kopen. WF-Techniek besteedt het werk uit aan. Het resultaat is een badkamer vol gebreken en een jaar lang gesteggel.

Het werk zou in vijf dagen geklaard zijn. Uiteindelijk duurt het van 1 tot 23 maart. Job Randwijk: ,,Afspraken worden niet nagekomen. De gebreken hebben te maken met afwerking, slechte afwatering van de afvoer, kapotte tegels of op onjuiste wijze geplaatste tegels. Onder de wastafel loopt de afvoer schuin richting de muur. Ook is er een aardedraad gewoon om de afvoerpijp van de radiator gewikkeld.’’

Communicatieproblemen laten de emoties hoog oplopen. Randwijk en Meijer komen er uiteindelijk niet meer uit. Randwijk besluit een ander bedrijf, Eric Leegwater, de ruimte te laten bekijken. Hij trekt de conclusie dat de badkamer eigenlijk opnieuw opgebouwd moet worden. ,,Dit is technisch geen hoogstandje en dan druk ik me netjes uit.’’ Kosten: meer dan 7000 euro. Het hele verhaal staat op de pagina Ombudsman in Noordhollands Dagblad van 18 juni.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.